Klantwaarderingen
Als organisatie wil je graag weten hoe tevreden je klanten zijn. Dit geldt ook voor ORO. Wanneer wij goed luisteren naar opmerkingen van cliënten en vertegenwoordigers, kunnen we gericht verbeteringen doorvoeren. Zowel voor ORO algemeen als bij een locatie of in de wijk.
ORO voert jaarlijks een klanttevredenheidsonderzoek uit voor Wonen, Dagbesteding en Ambulante ondersteuning. Een deel van de uitkomsten wordt op de website van ZorgkaartNederland geplaatst. ZorgkaartNederland is een onafhankelijk platform in de zorg en is een initiatief van Patiëntenfederatie Nederland.
Wat houdt het in?
Op de website van ZorgkaartNederland vind je een lijst van zorgaanbieders en hun klantwaarderingen, waaronder ook die van ORO. Naast onze woon- en dagbestedingslocaties zie je er de waarderingen van bijvoorbeeld de Buitenschoolse Opvang (BSO) of het Kinderdagcentrum (KDC).
Bij iedere locatie staan er waarderingscijfers van onze cliënten en vertegenwoordigers voor thema’s zoals afspraken, deskundigheid, luisteren, accommodatie enzovoort. De gegevens zijn altijd anoniem, er zullen nooit namen van cliënten of vertegenwoordigers bij staan.
Waarom doen we dit?
De inzet van de website ZorgkaartNederland is een manier om cliënten in het zorglandschap een stem, invloed en keuze-informatie te geven. ORO vindt, net als ZorgkaartNederland, openheid in de zorg erg belangrijk. Alleen door samen in gesprek te blijven kunnen we elkaar helpen en inspireren.
Privacy
Privacy is een belangrijk thema in de maatschappij. Op het moment dat je bij ORO in zorg komt houden we ons aan privacyregels. In die regels staat vermeld dat we voor verbetering van onze zorg- en dienstverlening onderzoek uitvoeren waarbij we persoonsgegevens gebruiken om uitnodigingen te versturen en telefonisch contact op te nemen.
Vragen hierover? Neem dan contact op met 0492 – 53 00 53.